onsdag 30 januari 2019

31/365 (231) På väg till jobbet

Sedan jag flyttat från Partille in till Göteborg för ett par månader sedan har jag gått och blivit kollektivtrafikant! För mig som inbiten bilist är detta något av en utmaning... Bussar och spårvagnar kommer nämligen lite som de vill och inte alltid enligt tabell. Och det är himla irriterande när man ser bakändan av bussen man skulle ha hunnit med lämna hållplatsen precis framför näsan på en... Men om jag stannar upp och andas lite istället för att morra över sånt jag inte kan påverka så finns det faktiskt saker att vara glad över trots den tidiga timmen. Det underbara ljuset i blå timmen tex som infaller just nu i samband med att jag är på väg till jobbet. Och efter det kommer ju ljuset och våren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar