lördag 12 januari 2019

9/365 (3) Alla dessa svåra semesterval

Sitter vid vårt köksbord och kollar resemagasin och reseböcker och funderar över sommarens semester. Ska vi upptäcka något nytt land där vi inte varit? Kanske bila ner genom Europa? Då får man ju uppleva massor! Eller ska vi vara klimatsmarta och tågluffa? Då kan vi ju kombinera med att vandra i Alperna som vi pratat om tidigare! Fast från vilket land då? Österrike? Italien? Slovenien är ju en uppstickare har jag läst, fast där regnar det väl en massa har jag också läst... Makedonien är tydligen 2.a billigaste land att semestra i enligt något index från Forex. Men oj, vad ont om järnvägar de har där! Fast dit går ju lågprisflyg, om man skippar flygskammen... Kan man hyra bil där tro? De kör åtminstone på rätt sida vägen... Åh, nu blev jag alldeles trött!  Alla dessa svåra semesterval...

8 kommentarer:

  1. Ja, det är mycket att välja på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lutar åt att det blir Makedonien denna gång...

      Radera
  2. Att drömma är ju också trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, förvisso, men att förverkliga resan efter drömstadiet är snäppet trevligare... ;-)

      Radera
  3. Tågluffa låter supermysigt tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Det ser härligt ut med alla färger och trevliga resmål. Att resa med tåg genom europa är fantastiskt kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig gjort det, men det verkar som ett spännande äventyr!

      Radera